Документація ММО

План роботи на 2018-2019 навчальний рік



Обласна науково-методична проблема:
«Освітні стратегії соціалізації особистості у громадянському суспільстві»


Міська науково-методична проблема:
«Проблема процесу оптимізації соціалізації засобами інноваційного наповнення освітнього середовища в умовах громадянського суспільства»


Науково-методична проблема, над якою працює методичне
обєднання:
 «Розвиток соціальної компетентності школярів на уроках в сучасній школі»


Завдання методичного об’єднання
вчителів перших  класів
1. Впровадження особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів   в    організації роботи членів МО.
2. Створення умов для успішного впровадження Концепції  Нової  української  школи, Державного стандарту початкової освіти на засадах компетентнісного підходу.
3. Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження,  самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного самостановлення.
4.Вивчення нормативної документації (нові підручники, програми).
5.Підвищення науково-методичної підготовки вчителів , удосконалення педагогічної майстерності.
6.Створення сприятливих умов для навчання і розвитку обдарованих дітей.
7.Використання інноваційних технологій навчання для формування в учнів ситуацій успіху та різних компетентностей.
8.Використання різних форм і методів роботи для виховання в учнів почуття патріотизму, любові до рідної мови.
9.Реалізація здоров’язбережувальних технологій.


Мета: використовувати сучасні інтерактивні методи навчання, які сприяють розвитку творчого потенціалу учнів  .

Напрямки роботи
методичного об’єднання вчителів перших  класів
І. Діагностично-прогностичний напрям:
v створення системи інформаційної підтримки вчителів;
v стимулювання мотивацій педагогів до постійного навчання, самоосвіти, розвитку творчого потенціалу;
v вдосконалення освітнього процесу.

ІІ. Навчально-методичний  напрям:
v теоретичне оволодіння різними формами, методами, підходами, технологіями для вдосконалення освітнього процесу;
v використання навчальних, навчально-методичних, інформаційних ресурсів у професійній діяльності;
v методичний супровід атестації педагогів.

ІІІ. Організаційно-координаційний напрям:
v підвищення професійної компетентності педагогічних працівників;
v координація форм і методів самоосвітньої діяльності, націлення на підвищення педагогічної майстерності та вдосконалення фахової підготовки вчителів;
                                           Науково-методична проблема вчителів
Піб.вчителя
Науково-методична проблема
Форма узагальнення
1.
Білоус Тетяна Дмитрівна
Здійснення компетентнісного підходу на уроках логіки
Виступ на м/о
2.
Шелякіна Аліна Володимирівна
Розвиток креативного мислення учнів через ігрову діяльність
Виступ на шк. м/о
3.
Мамонтова Наталія Володимирівна
Розвиток творчих здібностей учнів на уроках в початковій школі.
Виступ на шк. м/о
4.
Бурлака Олена Іванівна
Формування соціальної компетентності молодших школярів в умовах НУШ.
Виступ  на педраді
5.
Борищак Ніна Іванівна
Створення сприятливо-стимулюючих умов щодо розвитку особистості молодшого школяра
Виступ на шк. м/о
6.
Цехмістро Олена Миколаївна
Підвищення ефективності пізнавальної діяльності учнів на уроках шляхом використання інноваційних технологій.
Виступ на шк. м/о
7.
Швець Ірина Григорівна
Формування життєвої особистості засобами критичного мислення.
Практична робота
8.
Кононець Ольга Олександрівна
Застосування інноваційних технологій в інклюзивній освіті.
Виступ на м/о
9.
Міхольська Ольга Іванівна
Розвиток життєвих компетентностей на уроках читання.
Виступ на м/о
10.
Баглай Діана Григорівна
Використання на уроках математики дидактичних ігор як засіб підвищення ефективності навчального процесу.
Виступ на  м/о
11.
Пахарчук Ірина Василівна
Формування предметної компетентності молодших школярів на уроках математики засобами використання інтерактивних технологій.
Відкритий урок для м/о
12.
Вітько Ірина Миколаївна
Формування соціальної і громадянської компетентності молодших школярів шляхом впровадження інноваційних технологій навчання.
Виступ на  м/о
13.
Корсакова Світлана Олександрівна
Формування в учнів позитивного ставлення до навчання.
Виступ на шк. м/о
14.
Дехта Тетяна Ярославівна
Соціалізація учнів початкової школи засобами інтерактивного навчання на уроках звязного мовлення.
Виступ на  м/о
15.
Ванкович Тетяна Сергіївна
Соціалізація молодших школярів шляхом впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес
Виступ на  м/о
16.
Протас Вікторія Володимирівна
Формування діяльної компетентності з метою гармонійного розвитку дитини відповідно до її вікових та індивідуальних особливостей і потреб.
Виступ на  м/о
                                      Організація самоосвітньої роботи вчителів
 У кожному з нас криються потенційні творчі можливості, і ми повинні працювати щосили, аби розкрити цей потенціал
                                 Мартін Лютер Кінг
            Самоосвіта педагога - це свідома робота над удосконаленням своєї особистості як професіонала, адаптація своїх індивідуально-неповторних особливостей до вимог педагогічної діяльності, постійне підвищення професійної компетентності і безперервне удосконалення якостей своєї особистості.
         Самоосвіта -  це свідомий рух
від:               Я - реального (визначити свої сильні і слабкі сторони)
                    Я - ретроспективного (яким я був у минулому)
до:                Я - ідеального (відповідність сучасним вимогам)
                    Я - рефлексійного (самоусвідомлення свого самовдосконалення)

Завдання самоосвітньої роботи:
1)    знати і розуміти сучасні тенденції розвитку освіти взагалі, початкової зокрема;
2)    удосконалювати свої знання в галузі класичної і сучасної психології та педагогіки;
3)    організовувати свою діяльність на компетентнісних засадах (прогнозування, проектування, оцінювання тощо)
4)    конструювати та реалізовувати сучасні програми навчання молодших школярів із використанням різноманітних методів, форм і технологій;
5)    відвідувати уроки колег і брати участь в обміні досвідом;
6)    проектувати власну програму професійно-особистісного зростання;
7)    систематично цікавитися подіями сучасного економічного, політичного і культурного життя;
8)    підвищувати рівень своєї ерудиції, правової та загальної культури.
                                   
                     Тематика засідань методичного об`єднання
вчителів 1 класів  на 2018-2019 навчальний рік

Засідання 1
Тема. Нова українська школа – новий зміст освіти

Якщо ми навчатимемо сьогодні так, як навчали вчора, ми вкрадемо в дитини завтра Конфуцій
                                                                         
Зміст роботи
Відповідальний
Примітка
1.      Аналіз роботи шкільного  методичного обєднання вчителів початкових класів за попередній навчальний рік.
2.      Модернізація змісту освіти у вимірі сьогодення:
ü Модельні навчальні програми;
ü  Інтегроване навчання;
ü Організація ефективного і безпечного освітнього середовища.
3.      Актуальний інструктаж.
ü Особливості організації освітнього процесу в 1 класах у 2018-2019 навчальному році;
ü Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів.
4.      Інклюзивна освіта – соціальна  модель устрою суспільства. Особливості організації освітнього процесу в інклюзивному середовищі.
5.      Обговорення і затвердження плану роботи методичного обєднання вчителів 1 класів на 2018-2019  н.р.

       Міхольська О.І.

       Дехта Т.Я.





      Швець І.Г.



      Кононець О. О.


      Міхольська О.І.

             Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1)     ознайомитися з Державним стандартом початкової освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №87;
2)   опрацювати наказ МОН України від 21.03.2018 № 268 «Про затвердження Типових освітніх та навчальних програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти» (стосується 1 класів);
3)     опрацювати посібник «Нова українська школа: порадник для вчителя» під заг. ред. Бібік Н.М. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017;
4)     ознайомитися з наказом МОН України №137 від 13.02.2018 «Про затвердження Примірного переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для навчальних кабінетів початкової школи»;
5)     опрацювати наказ МОН України №283 від 23.03.2018 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи»;
6)     опрацювати Лист МОН України від 03.07.2018р. №1/9-415 «Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2018-2019 н. р.»
7)     опрацювати Інструкцію щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджену наказом Міністерства освіти і науки України від 08.04.2015 № 412, зареєстровану в Міністерстві юстиції України 27.04.2015 за № 472/26917 та методичні рекомендації щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (лист Міністерства освіти і науки України від 21.09.2015 № 2/2-14-1907-15 та лист МОН від 22.05.2018 № 1/9-332);
8)     ознайомитися з Листом Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від 21.05.2018р.№2.2-1255 «Формувальне оцінювання учнів 1 класу» та Листом Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від 18.05.2018р. №2.2-1250 «Методичні рекомендації щодо формувального оцінювання учнів 1 класу»;
9)     ознайомитись з публікаціями на порталі «Нова українська школа»:
ü Як по-новому оцінюватимуть учнів перших класів
ü Оцінювання по-новому: як закордонний досвід оцінювання в початкових класах можна використати в Україні
10)         взяти до уваги постанову Кабінету міністрів України від 15.08.2011 №872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» зі змінами згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 588 від 09.08.2017р.;
11)         взяти до уваги Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти від 05.02.2018р. №2.5-281 «Роз´яснення щодо тривалості уроку в інклюзивних класах та функціональних обов’язків асистента учителя»;
12)         взяти до уваги матеріали статей про інклюзивну освіту на сайтах «Освіторія. Медіа», «НУШ», «На Урок» тощо:
13)         опановувати новітні практики, технології, методики, спираючись на знання набуті у ході дистанційного навчання на сайті студії онлайн-освіти EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах;



 Засідання 2
Тема: Системно - діяльнісний підхід як філософія освіти початкової школи. Мовно-літературна освітня галузь
Якщо знання – це новий капітал, то інновації – нова валюта.
                                                   Кевін Келлі

Зміст роботи
Відповідальний
Примітка

1.    Вивчаємо Державний стандарт початкової освіти. Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів в мовно-літературній освітній галузі.
2.    Інтеграція навичок «Щоденні 5»: читання для себе, читання для когось, слухання, робота зі словами, письмо для себе.
3.    Карусель інновацій. Використання інтерактивних технологій для досягнення очікуваних результатів навчальної діяльності на уроках української мови і літературного читання:
Ø метод проектів на уроках літературного читання.
Ø технологія ЧПКМ (читання і письмо для розвитку критичного мислення).
4.      Презентація конспектів інтегрованого навчального дня з використанням інноваційних методів та прийомів роботи.


        Шелякіна А.В.






      Баглай Д. Г.



      Пахарчук І.В.












       Всі вчителі




























Обговоренння


                      
 Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1)     опрацювати статтю «Інтегровані уроки : від теорії до практики»: https://naurok.com.ua/post/integrovani-uroki-vid-teori-do-praktiki
2)     підготовка, презентація та розповсюдження інноваційного досвіду щодо впровадження Державного стандарту початкової освіти в мовно-літературній освітній галузі.


Засідання 3
Тема. Педагогіка партнерства як ключовий компонент Нової української школи. Математична освітня галузь
Якщо ти хочеш зміну в майбутньому – стань цією зміною в сьогоденні.                                                   Магатма Ганді
                       Зміст роботи
Відповідальний
Примітка
1.Тренінг. Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів.
2.Аукціон методичних ідей.     Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики:
Ø кейс-технологія;
Ø технологія квестів;

3.Шляхи розвитку критичного мислення молодших школярів на уроках математики.

4 Групові методи роботи на уроках у початковій школі.

5.Гра по-новому – навчання по-іншому з LEGO.
Практикум. Метод компетентнісного навчання «Шість цеглинок»

      Цехмістро О.М.



      Протас В.В.







      Корсакова С.О.



      Бурлака О.І.


      Ванкович Т.С.









             
 Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1)  взяти до уваги статтю «Чому LEGO у школі – це круто»:
2) ознайомитися з відео-матеріалом «Шість капелюхів: прийом-гра для розвитку критичного мислення»: https://naurok.com.ua/post/shist-kapelyuhiv-priyom-gra-dlya-rozvitku-kritichnogo-mislennya
3) ознайомитися з літературою по впровадженню групових методів навчання:
Ø Лійметс Т.В. Групова робота на уроці. – К., 2005
Ø Методичний порадник: форми і методи навчання / укладач Б.О.Житник. – Х.: А.С.К., 2014
Ø Уваров А.Ю. Кооперація в навчанні: групова робота. – К., 201



























Засідання 4
Тема. Модернізація змісту освіти в умовах реалізації Державного стандарту початкової освіти. Природнича освітня галузь
Немає прагнення більш природного, ніж прагнення до знань.
                                                  М. де Монтель


                                         Зміст роботи       
       Відповід.
     Примітка
1.  Інтеграція змісту кількох навчальних предметів навколо природничої теми.

2.                Критичне мислення як засіб формування та розвитку творчих    здібностей молодших школярів на уроках «Я досліджую світ».

3.                Аукціон методичних ідей. Інтерактивні прийоми роботи на уроках природознавства:
Ø прийом фішбоун;
Ø прийом «Кубик Блума»;

    Борищак Н.І.



      Мамонтова Н.В.




      Міхольська О.І.   









    обговорення


Обласна науково – методична проблема: «Освітні стратегії соціалізації особистості у громадянському суспільстві»




Міська науково – методична проблема: «Проблема процесу оптимізація соціалізації засобами інноваційного наповнення освітнього середовища в умовах громадянського суспільства»






Науково – методична проблема, над якою працює методичне об’єднання: «Формувати громадянина, найвищою цінністю якого є любов до Батьківщини та свого народу»


В. Сухомлинський


 

Дані про вчителів методичного об′єднання

п/п
П.І.Б.
Рік народ-
ження
Школа
Назва закладу
Рік закін-
чення
Спеціальність
Пед.
 стаж
Категорія
Звання
Атестація
1.
Білоус Тетяна Дмитрівна
12.01.
1962
1
Донецький держуніверситет
1986
вчитель
поч. класів
33
вища
Вчитель - методист
2016
2.
Чван Тетяна Вікторівна
31.10.
1992
1
Мелітопольський держ.
педуніверситет
2015
вчитель
поч. класів
4
-
3.
Мамонтова Наталя Володимирівна
1972
2
Криворізький держ. педуніверситет
1995
вчитель
поч. класів
19
вища
Старший вчитель
2013
4.
Козенко Оксана Іванівна

3
держ.
педуніверситет

вчитель
поч. класів
4
-
-
5.
Борищак Ніна Іванівна
09.04. 1961
3
Кіровоградський держ. педуніверситет
1983
вчитель
поч. класів
27
вища
Старший вчитель
2014
6.
Цехмістро Олена Миколаївна
25.11 1965
5
Криворізький держ. педуніверситет
1990
вчитель
поч. класів
34
вища
Вчитель - методист
2012
7.
Швець Ірина Григорівна
25.03
1962
7
Нікопольське педучилище
1981
вчитель
поч. класів
35
-
Старший вчитель
2013
8.
Ванкович Тетяна Сергіївна
22. 04 1979
КДНЗ НВК
Криворізький держ. педуніверситет
2000
вчитель
поч. класів
16
І
2015
9.
Трофіленко Дар′я Олександрівна
08.09. 1993
9
Криворізький держ. педуніверситет
2014
вчитель
поч. класів
2
-
-
10.
Міхольська Ольга Іванівна
18. 08. 1964
9
Криворізький держ. педуніверситет
2000
вчитель
поч. класів
33
вища
Вчитель - методист
2014
11.
Баглай Діана Григорівна
28.12. 1986
10
Криворізький держ. педуніверситет
2010
вчитель
поч. класів
6
-
-
2017
12.
Пахарчук Ірина Василівна
28.04 1969
10
Криворізький держ. педуніверситет
1994
вчитель
поч. класів
20
І
2014
13.
Ковальова Леся Іванівна
06.10. 1973
10
Харківський держ.
педуніверситет
1999
вчитель
поч. класів
24
вища
Старший вчитель
2016
14.
Вітько Ірина Миколаївна
22.02
1982
11
Херсонський держ.
педуніверситет
2004
вчитель
поч. класів
15
вища
2016
15.
Корсанова Світлана
Олександрівна
06.04.
1965
11
Криворізький держ. педуніверситет
2003
вчитель
поч. класів
27
вища
Старший вчитель
2016
16.
Дехта Тетяна Ярославівна
29.04. 1959
12
Криворізький держ. педуніверситет
1992
вчитель
поч. класів
29
вища
Старший вчитель
2014



І засідання

Круглий стіл

Особливості організації навчально-виховного процесу

в 4 класах загальноосвітніх навчальних закладах

 у 2017-2018 навчальному році

Зміст роботи
Відповідальний
Примітка
1.



2.



3.





4.



5.





6.




7.


8.
Аналіз роботи ММО за 2016 – 2017 н.р.. Надбання, успіхи, недоліки та шляхи їх усунення.

Обговорення і затвердження плану роботи ММО вчителів початкових класів на 2017 – 2018 н.р..

Опрацювання інструктивно-методичного листа «Особливості організації навчально-виховного процесу в початкових класах у 2017 – 2018 н.р..

Обговорення методичних рекомендацій щодо проведення першого уроку у 2017-2018 н.р..

Опрацювання інструктивно-методичного листа «Вимоги щодо ведення класного журналу та підпису учнівських зошитів у 1-4 класах і окремо в 4 класі».

Опрацювання критеріїв оцінювання навчальних досягнень та обсягу і характеру домашніх завдань учнів 4 класів.

 Огляд новинок навчально-методичної літератури та фахових видань.
Різне
Ковальова Л.І.



Всі члени ММО



Мамонтова Н.В.
СЗШ №2




Шелякіна А.В.
СЗШ №1


Швець І.Г.
СЗШ №7




Трофіленко Д.О.
СЗШ №9




Всі члени ММО

Ковальова Л.І.
Звіт



Обговорення



Обговорення членами ММО



Обговорення
членами ММО

Обговорення
членами ММО



Обговорення
членами ММО


Обговорення
членами ММО


                                        ІІ засідання

(грудень)

                                              у 2017-2087 навчальному році


Зміст роботи

Відповідальний

Примітка

1.



2.





3.




4.





5.




6.





7.




8.



 Нова українська школа.



 Особливості конструювання змісту атестаційної роботи з української мови для учнів 4 класів.

Завдання для ДПА з української мови.


 Особливості конструювання змісту атестаційної роботи з літературного читання для учнів 4 класів.

Завдання для ДПА з літературного читання.


 Особливості конструювання змісту атестаційної роботи з математики для учнів 4 класів.


Завдання для ДПА з математики.



Різне

 Ванкович Т.С.
НВК ДНЗ №8


Корсакова С.О.
СЗШ №11



Вітько І.М.
СЗШ №11


Борищак Н.І.
СЗШ №3



Цехмістро О.М.
СЗШ №5


Дехта Т,Я.
СЗШ №12



Міхольська О.І.
СЗШ №9

 Виступ


Виступ




Обговорення



Виступ




Обговорення



Виступ




Обговорення

                                      ІІІ засідання

(квітень)

у 2017-2018 навчальному році


Зміст роботи

Відповідальний

Примітка

1.





2.





3.






4.




5.


 Шестирічки: вікові та психологічні особливості дитини



Інклюзивне навчання - якісна освіта для кожної дитини. Особливості навчання дітей з особливими потребами.

Принципи та напрямки наступності дошкільної та початкової шкільної освіти у формуванні компетентності особистості.

Адаптація першокласників до шкільного колективу.


Різне

 Ткач І.М.
практичний психолог НВК "Ліцей- СЗШ №10"

Козенко О.І.
СЗШ № 3




Баглай Д.Г.
НВК "Ліцей- СЗШ №10"




Пахарчук І.В.
НВК "Ліцей- СЗШ №10"


 Виступ




Виступ




Виступ




Виступ


  
 


Немає коментарів:

Дописати коментар